Thursday 13 June 2013

Mencari..

Berada dalam kesempatan untuk ke Tanah Mekah itu satu rahmat besar aku rase. Alhamdulillah :) 

Aku. Manusia lemah iman dan pegangan. Rapuh. Manusia biasa yg selalu alpa dengan nikmat yg Allah beri. Terlalu selalu aku rasa. Semoga pemergian kali ini bawak hasil yg lumayan utk bekalan ke sane nanti. 

Aku manusia tipikal yg nak kan Syurga tapi berbuat perkara ke Neraka. Manusia tipikal yg hanya mencari Pencipta bila mana ade duka ade benda yg nak di tagihnya. Astaghfirullah 

Untuk jadi manusia yg lagho itu bukan pilihan. Tapi itu jugak yg aku amal. Dunia semata akhirat entah ke mana. Aku tahu kesedaran ini paling kurang cuma bertahan sekejap. Nanti datang balik perangai hamjadah tak ingat Tuhan tu. 

Dan sebab itu kali ini jugak aku masih tamak. Pergi bawak niat. Moga Allah beri aku peluang untuk berubah. Aku tak mintak jadi alim. Berniqab segala bagai. Cukup sekadar istiqamah atas jalan-Nya. Tetap hati untuk ingat pada Dia. Ituuu jee

Mungkin tamak kali ini kena pada tempat. Tamak kutip pahala yg memang akan tersedia depan mata nanti. Jangan padan duk kutip dosa jeh

Dan untuk yg di sini, mari kita sama sama jaga hati. 

In shaa Allah :D